Informacje, Z życia ROD

Współpraca OZ z mediami – informacja i promocja ROD

Współpraca OZ z mediami – informacja i promocja ROD

Okres pandemii zintensyfikował kontakty biura Okręgu Mazowieckiego PZD z ogólnopolskimi mediami, które są żywo zainteresowane zjawiskiem pędu mieszkańców miast do użytkowania działek w ROD.  Od wiosny 2020 roku niemal nieprzerwanie trwa zainteresowanie ogrodami działkowymi, co przekłada się nie tylko na przekazywanie informacji opinii publicznej, ale także na powstawanie projektów medialnych, promujących ogrodnictwo działkowe.

 

Boom na działki  – informacje dla mediów

Rok 2020 i 2021 to okres częstych kontaktów mediów z biurem okręgu, a głównym celem tych rozmów i spotkań było (i jest) oczywiście ogromne zainteresowanie użytkowaniem działek oraz znacznym skokiem ich cen. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy, do biura Okręgu zgłosiły się w tej sprawie redakcje kilku informacyjnych kanałów telewizyjnych, gazet oraz stacji radiowych:

  • Polskie Radio 24,
  • Radio dla Ciebie (RDC),
  • Polsat News,
  • TVP – Alarm!

W czasie spotkań (także na terenie ROD), z dziennikarzami reprezentującymi wspomniane wyżej media, przedstawiciel biura Okręgu przekazywał wszystkie informacje związane ze skalą zainteresowania działkami na terenie Mazowsza, wzrostem ich cen oraz ogólnymi zasadami użytkowania działki. W przekazach medialnych prezentowani byli także działkowcy-pasjonaci i ich działki.

Promocja ROD w mediach

Przekazywanie informacji, to nie jedyna forma kontaktu z mediami w czasie pandemii. Zaistniała także możliwość szerszego promowania ogrodnictwa działkowego i działkowcy zapraszani byli do udziału w popularnych, porannych programach telewizyjnych, np. „Dzień Dobry TVN” lub „Pytanie na śniadanie” (TVP), gdzie mieli okazję promować zalety użytkowania działki w ROD, zdrowy styl życia i dzielić się wiedzą na temat uprawy roślin.

Ponadto, od 2020 roku, na terenie ROD i we współpracy z OZ realizowany jest program TVN  „Co z tego wyrośnie”, w którym prezentowane są pomysły na zagospodarowanie działki, sposoby uprawy roślin użytkowych, a także sami działkowcy i ich doświadczenia ogrodnicze. W bieżącym roku z pomysłem podobnego przedsięwzięcia zgłosiła się do biura OZ, grupa medialna ZPR Media (TV Fokus), która na fali boomu na działki, planuje realizację cyklicznego programu, ukazującego codzienne życie i pracę działkowców w ROD.

Od kilku już lat, dział ogrodniczy OZ współpracuje także z redakcją miesięcznika „Mazowsze serce Polski” –  pisma samorządu Województwa Mazowieckiego, gdzie ukazały się ogrodnicze porady na temat uprawy roślin oraz informacje na temat użytkowania działki.

Miejmy nadzieję, że nowi działkowcy nie stracą zapału do uprawy działek, a zainteresowanie mediów i współpraca z nimi wpłynie na lepszą promocję ROD i ich zalet, czyli zdrowego aktywnego wypoczynku, świadomej uprawy roślin użytkowych i ozdobnych. Boom na działki w okresie pandemii i wiążący się z nim nieustający szum medialny, jasno pokazują także społeczeństwu oraz władzom, jak pożądane i niezbędne jest istnienie, a także dalsze rozwijanie i tworzenie ROD.

 

tekst i zdjęcie:

Maciej Aleksandrowicz

OZ Mazowiecki PZD

Pozostałe artykuły:

Chcesz dołączyć do naszego zespołu i stać się częścią Polskiego Związku Działkowców? Sprawdź, co dla Ciebie przygotowaliśmy!

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do naszego newslettera, by nie przegapić ciekawostek i porad dotyczących życia na Twojej działce!

Wyszukiwarka wpisów