Zwracamy się do zarządów wszystkich ROD usytuowanych na terenie m. st. Warszawy, które posiadają budynki administracyjne (np. świetlice, biura zarządu), ogrzewane kotłami lub paleniskami o zapoznanie się z propozycją władz samorządowych w zakresie możliwości sfinansowania wymiany wspomnianych urządzeń na nowoczesne i ekologiczne. Koszt realizacji takiego przedsięwzięcia może być pokryty w 100 %. Realizacja programu wymiany urządzeń emitujących szkodliwe substancji do atmosfery jest przewidziana na okres kilku lat, niemniej jednak ze stosownym wnioskiem o sfinansowanie tego typu inwestycji należy wystąpić do końca 2020 roku. Z kolei wniosek złożony w 2021 roku będzie dofinansowany już tylko na poziomie 90%, a w 2022 roku – 70%. W kolejnych latach wymiana nie będzie dofinansowywana, ponieważ żaden ,,kopciuch’’ nie powinien już działać.
Nabór wniosków na wymianę „kopciuchów” jest otwarty mimo ograniczeń w pracy Urzędu m.st. Warszawy i Urzędów Dzielnic. Obecnie wniosek można przesłać do Wydziału Ochrony Środowiska na trzy sposoby:
- mailowo-wypełniony formularz zeskanuj i prześlij na adres ext.mszymczak@um.warszawa.pl;
- telefonicznie – zadzwoń na numer kontaktowy: 22 443 63 87 dyżurujący specjaliści w godz. 8.00-16.00 odpowiedzą na pytania i wypełnią papierowy wniosek na podstawie danych, które podyktujesz. Wniosek uzupełnisz i podpiszesz w późniejszym terminie;
- korespondencyjnie – wypełniony wniosek w wersji papierowej można przesłać na adres: Urząd m.st. Warszawy, Wydział Ochrony Środowiska, ul. Wiktorska 91A, 02-582 Warszawa.
W załączeniu plik ,,6 kroków’’ z informacją o maksymalnej wysokości dotacji na wybrane cele Polskiego Związku Działkowców oraz wyjaśnienia i dokumenty dotyczące możliwości ubiegania się o pokrycie kosztów wymiany wspomnianych urządzeń.
Załącznik – dokumenty dotyczące inwestycji