W dniu 11 października odbyło się posiedzenie komisji ds. medialnych oraz promocji ogrodów i Związku, której przewodniczącym jest Eugeniusz Kondracki, Prezes PZD. Głównym zagadnieniem była obecność PZD w mediach społecznościowych.
Podczas posiedzenia członkowie komisji zapoznali się z raportem pt. „PZD w mediach społecznościowych”, przygotowanym przez Dział Medialny Krajowej Rady PZD. Dokument wyjaśnia podstawowe zagadnienia dotyczące mediów społecznościowych oraz analizuje dotychczasową działalność Związku w tych serwisach. Zawarte są w nim również rekomendacje przyszłych działań PZD w takich mediach jak m.in. Facebook oraz Instagram.
Członkowie komisji ds. medialnych byli zgodni, że zawarte w raporcie propozycje są odpowiednią podstawą do wdrożenia zmian w dotychczasowej komunikacji Związku w Internecie.
Aktywność w serwisach takich jak Facebook oraz Instagram oraz przyjęcie odpowiedniej polityki komunikacyjnej na tych platformach będzie istotnym elementem przygotowywanego przez PZD programu rozwoju ogrodów. Działania te pozwolą nie tylko zapoznać się z potrzebami społecznymi na nowe działki, ale wyznaczy również kierunki, w których powinny się rozwijać już istniejące ROD. Media społecznościowe są również doskonałą platformą do informowania o kolejnych etapach realizacji tego programu.
Paweł Gregorczyk